woensdag 24 juni 2009

Geen boeven bij de baas!

Vanochtend moest Baas B. iets doen bij het Paleis van Justitie in Den Haag (hij noemde dat getuigen in een zaak tussen nieuwsdienst A. en nieuwsdienst N. en Jan R.). Ik mocht mee!
Anderhalf uur in de trein gezeten en toen mocht ik het Paleis niet in. Wat krijgen we nu? Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen?
Maar Baas B. had een klus voor me: ik moest voor het paleis blijven wachten en de baas waarschuwen als er boeven zouden komen. Goed plan man. Ik moest wel vast aan de riem. Alsof ik van mijn taak zou weglopen!
Maar ja, wie is een boef en wie niet? Bij mensenvolk is dat moeilijk om vast te stellen. Daarom ben ik maar anderhalf uur lang gaan piepen, janken en drukdoen. Zodat Baas B. goed weet dat ik echt wel oplet. Mensen van het paleis hebben bakken water gebracht, mij geprobeerd stil te krijgen. Ze hebben zelfs een paar keer Baas B. omgeroepen. Maar die hoorde dat niet. Mij hoorde hij ook niet.
Na anderhalf uur kwam hij eindelijk terug. Ik heb van de weeromstuit half Den Haag ondergepoept en in de trein terug naar Nijmegen alleen maar geslapen.
Vermoeiend hoor, om waakhond te zijn. Laat mij maar slopen. Ben ik veel beter in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten